06 december 2005

Ok, drömmar.

Ok, då måste vi prata om drömmar.

Jag tänker inte skriva något trist patetiskt om att jag önskar att jag hade levt ut mina drömmar, att jag önskar att jag hade rest mer och träffat alla de där härliga människorna som finns i andra länder, andra städer eller ens om den romantiska 10-sekundersdejten jag hade i tvättstugan.

(Hittade faktiskt ett telefonnummer i mobilen, med anteckningen "Träffade i tvättstugan". Kommer tyvärr inte ihåg hur hon såg ut, och hon skulle nog lägga på om jag ringde och sa "Hej, jag har en anteckning om att vi träffats på i tvättstugan).

För visst fasiken har jag gjort sköna saker. Visst har jag levt ett coolt liv. Spela Rage Against The Machines "Fuck you, I won't do what you tell me" i domkyrkan på skolavslutningen är nog med bland topp fem. Striptease på SVEA-träffen i Ale utanför Göteborg ligger nog också där och dinglar. Dinglar.... Vilket dåligt ordval, verkligen.

Sen har jag saker jag inte gjort. Hälsat på alla söta flickor i tunnelbanan, det har jag missat. Bara ta alla pengar jag har och resa till Kuba eller någon annan ö, det har andra gjort. Inte jag.

På film finns coola människor jag vill lära känna. Inte så mycket för att kunna säga till andra att jag känner det. Sånt bryr jag mig inte så mycket om. Men de verkar vara trevliga att umgås med. Såklart, det är ju på film.

Hey, nu kom ett SMS! Återkommer....

Se där ja, ännu en person som missuppfattat min ironi. Ibland skriver jag de mest konstiga saker. Till de mest nyfunna vänner. Se där är något jag gör, som jag kanske skulle sluta med. Fast det är ju ganska roligt, så länge ingen blir ledsen.

(Det här hade varit så mycket bättre om det lästs med rätt bakgrundsmusik)

Drömmar lever jag nog inte ut tillräckligt. Inte nog tillräckligt. Långt ifrån allt jag skulle vilja våga. Inte sagt att jag ska nöja mig med det jag har gjort, jag är för helvete ännu ung. Hej världen, här kommer jag. Snart. Ska bara kolla klart på den här filmen först.

Inga kommentarer: