17 januari 2006

Trotsiga jag och du.

Men hallå, sov då!

Det är dags att gå och lägga dig. Mig. Gå och lägga mig.

Men, ska det vara så himla svårt och bara lägga ner datorn och somna?

Jasså? Jaha... Ja, då blir det sömnpillerna! Jo. Jodå. Du skulle inte bråkat med mig. Jo, men håller på du på så ger du mig inga alternativ. In med dem bara och så Pang så sover vi. Sover jag. Du. Vi. Fan, det är otrolgt jobbigt ibland att vara schizofren.

(är inte ordet "men" det fulaste i svensk ordbok? Ja, men eller hur?)*


*Notera att hela kapitlet ska uttalas i en något tonårig samtalston, där "men" snarare uttalas "mé" eller "mä" och samtidigt med dramatiska höjningar i rösten vid lämpliga tillfällen såsom "Ja, då blir det" och "Pang så sover" för bästa effekt.

1 kommentar:

Mira Josefin Gloppestad sa...

hejsan hoppsan!
Läget?..spännande hur vanligt det är att inleda ett samtal med "läget" fast det kanske bara är i Stockholm, vad vet ja, men i alla fall, men men vill ju inte vara den som ruckar på traditionerna så jag står nog fast vid det ordet. Ja har nog inte sovit på snart en vecka...skulle kunna behöva en sån dära sömntablett...känns skönt att veta att det finns fler i samma situation :) kram /jossan